úterý 23. listopadu 2010

Začínám být líná psát, přeci jen se tu většinou zas tak nic moc zvláštního neděje. V sobotu se mi ale stalo něco, co se mi tu už pravděpodobně nestane. Myslím, že jsem již zmiňovala, jak tu vypadá veřejná doprava, tedy autobusy - samé strkání, naskakování a vyskakování za jízdy, dlouhé čekání a také to, že řidič autobusu spolu s průvodčím jsou pány a člověk může být rád, když mu vůbec otevřou dveře. V sobotu večer jsme se potřebovali dostat z tzv. Chicken street, kam nás vzala jedna německá známá na grilované kuře, do asi 3 km vzdálené Cinematheque, což je takový kavárno-kino-klub. Obě místa leží na trase autobusu číslo 34, tak jsme si řekli, že se svezeme. Bylo však již půl deváté – autobusy oficiálně jezdí do devíti, ale tady si člověk nemůže být nikdy jistý – a tak jsme to po 10 minutách čekání vzdali a vyrazili pěšky. Ušli jsme asi 100 metrů a objevil se náš autobus. Sam pohotově vskočil do silnice a mával na řidiče, ať nám zastaví. Věřte nevěřte, řidič nám nejenže zastavil, ale navíc ještě sjel ke kraji silnice, aby se nám lépe nestupovalo. Všichni lidé v autobusu z toho měli náramnou legraci, zejména když jsem řidiče ujistila, že mluvíme vietnamsky a že mu moc děkujeme. On ještě vesele vykřikoval něco o chudých zápaďácích, kteří nemají na taxíka. Zastávka, na které jsme vystupovali, je hned u Cinematheque. Tohle se může stát skutečně jen tady. Vše prostě záleží na štěstí.

To jsem koneckonců měla i později. Nejenže byl koncert v Cinematheque moc fajn, především vystoupení mladé vietnamské jazzové zpěvačky Phuong bylo okouzlující, ale navíc jsem náhodou narazila na jednoho vietnamského známého, kterého jsem potkala před více než rokem v Praze. Tak jsme potom ještě šli s jeho kamarády v noci na něco malého k jídlu do staré čtvrti. Z něčeho malého se vyklubalo grilované hovězí. Seděli jsme na ulici, grilovali maso, kolem občas projelo policejní auto s megafonem hrozící razií, pokud restaurace ihned nezavře, takže se střídavě zhasínalo a rozsvěcelo světlo a vůbec to byla legrace. Oficiální zavírací doba se podle všeho od minula posunula z desáté na dvanáctou hodinu večerní.

Žádné komentáře: