úterý 28. prosince 2010

Vánoce v Hanoji

Vánoční/novoroční večírek, pořádaný 23. prosince pro zahraniční studenty a zaměstnance kolejí již barvitě vylíčila na svém blogu Lada (http://blabiq.blogspot.com/2010/12/vecirek-k-novemu-roku-aneb-kadr-co.html). Snad bych k tomuto zdařilému popisu ještě dodala, že jsme se na večírku zdarma dobře najedly a napily. Kombinace laciného vína s kolou mi připomněla střední školu a dokonce se mi podařilo ukořistit i kousek ruského salátu, který z větší části bez milosti zabavili chlapci z Vladivostoku, měli ho doslova plné talíře.
Na Štědrý večer jsme se - místo dávání dárků - rozhodli zajít do vyhlášené české restaurace Hoa Vien na nějakou českou klasiku. Nakonec jsme si dali řízek s bramborovou kaší, smažený sýr a bramboráky, vše s tatarkou. Legrační bylo, že všechno jídlo bylo uzpůsobeno vietnamskému stolování, tudíž nakrájené na kousky, které jsme si zřejmě měli naložit do připravených misek a zobat hůlkami. Vlastně si už ani nevzpomínám, jak jsem nakonec jedla, jen si matně vybavuji, že takhle moc mi bramborová kaše snad nikdy nechutnala. A také naprosté koma z přejedení, které po řízku s kaší a tatarkou následovalo - přeci jen je to něco jiného, než sníst mísu rýžových nudlí. A když se připočte na místní poměry silné světlé pivo Hoa Vien... Z restaurace jsme odcházeli relativně brzy a rozjařeni. Dobrá nálada, kterou jsem měla při vyhlídce na cestu domů prázdnými ulicemi, mě záhy přešla. Kolem desáté večer byla obrovská zácpa, protože všichni na Štědrý večer vyjeli na projížďku kolem jezera, případně do kostela, zkrátka "đi chơi".

Žádné komentáře: